Kerna masa silamku mengajar aku bertatih melawan godaan masa silamku membuat aku kenal diri ini masa silamku membuat aku kenal erti sahabat teman dan lawan masa silamku menjadikan aku cukup dewasa tika. Kau hina kakakku.


Babylovers Writer Love Story Sejak Aku Ditangkap Khalwat Bersama Boss Ditempat Kerjaku Kehidupan Aku Tidak Ubah Seperti Melukut Di Tepi Gantang Kepada Keluarga Belah Suamiku Termasuk Suami Aku Sendiri Kerana Kekangan

Jangan pernah sisih ku kerna masa silamku.

Cukup sekali aku di hina kerana masa silam. Jadi aku kira masa tu mungkin itu petunjuk Allah membuka jalan kami ke arah hubungan yang halal. Ketika itu aku masih menuntut di universiti. Tambah lagi dituduh difitnah aku menggoda lelaki sana sini.

Kagum sekali dengan seni bina rumah kayu tradisonal itu. Walaupun anda sudah bertaubat dan berjanji untuk tidak mengulanginya lagi tapi ada juga orang yang akan menilai anda daripada kisah silam. Aku sudah bersama Rina selama setahun.

Dan mungkin kerana Allah swt yang mendengar doa dan rintihan Mak aku setiap malam. Namun di tahun ketiga aku di universiti aku mengenali Farhana. Bayangkan dah suka dia sebagai hero tiba2 dapat tahu sisi buruknya.

Andai aku diberi satu hari masa lalucukup hanya beberapa masaakan aku lafazkanluahkansegala galanyaBetulkan salah silap dirikusemuanya. Tidak Nur sangka Diya memandang hina diri sendiri serendah itu. Ketika itu aku masih menuntut di universiti.

Setelah bertahun2 tahun bercinta kami bernikah. Aku berdoa ambil nyawaku duluKerana aku tahu aku tidak mampu menghadapi kehilangandan Allah beri kehilanganUjian yang mampu aku hadapiAlhamdulillah. Selepas 2 tahun suatu hari selepas waktu bekerja seorang lelaki yang sudah lama hilang tunggu di luar syarikat aku bekerja.

Selama dua hari berhoneymoon mereka asyik bercerita kenangan silam mereka. Pernah tak anda merasai dikutuk dipulau dan dijauhi beberapa individu oleh kerana dosa atau kesalahan anda yang lepas. Aku terbaca confession sebelum ni mengenai jaga peribadi seorang wanita dan ni adalah kisah aku.

Corengan-corengan arang pada kanvas putihkumelemaskan. Ayahku abangku dan saudarakukau biarkan mereka mengemis di tepi jalan sehingga mereka diam membisu. Mungkin jiwa kita terlalu sakit bila dikhianati.

Hei aku dah besarlah. Kalau dia buli kau kau beritahu aku. Dah takde lagi orang nak buli-buli aku macam masa kita sekolah dulu Balas Nida.

Inilah tanda Allah sayang kita Dia mahu kita lebih matang. Mana tak terkejut sisi hitam masa lampaunya dulu yang terbongkar. Tak cukup dengan tu dikatanya anak-anak aku berbinbinti lain lain.

Aku mulai tersedar dari pengsan setelah umi menyuruh aku mengangkat kain jemuran kira sejam lebih sebentar tadiumi tanpa buang masa terus naik ke rumah untuk menyedarkan aku. Ya allah sesungguhnya hambamu yang hina ini ingin memohon taubat di atas segala dosa. Aku di tanya umizira macam mana zira boleh sebut nama Dayang Fatimah masa zira pengsan tadiAku tidak mampu untuk menjelaskan kerana kondisi aku sekarang ini.

Upayaku masih lagi kental terus melangkah hingga hujung nyawa. Oleh Al-Haqier Al-Faqier Al-Muznib Al-Jaani Al-Faani ilallah Mohammad Fadzrin Hadzri Bin Mohammad Padzil. Aku lebihkan masa untuk ibu bapa aku aku isi masa terluang dengan dengar ceramah di youtube perbetulkan solat dan mengaji.

Aku pilih berdamai dengan siapa aku yang dulu siapa ayah ku siapa ibuku dan apa masa silam aku. Anak-anak aku bintibin name ex husband aku. Adelia Dayana mendidik hatinya agar kalis cinta kerana masa silam yang mencalit noda dalam sejarah hidupnya.

MAWAR KAMILA Laju saja Diya menyuap spageti goreng ke dalam mulut. Tapi saya tetap berharap dia baik. Eh mana tahu suami kau buli kau.

Dibelakangku sayup sayup terdengar kalimah takbir sebelum diriku jatuh tersungkur sambil memegang kitab suci. Aku mengharapkan sebuah impian yang sukar untuk aku gapai. Aku sayangkan impian aku.

Lelaki itu adalah Azri. Rupanya aku telah ditembak secara rambang oleh pengkhianat itu. Terima seadanya atau pun pandang serong seolah-olah orang tu hina dan tak ada masa depan dah.

Baru hari ini berkesempatan itupun sekadar mencuri sedikit masa yang terluang di petang2 yang indah ini dengan cuaca yang amat baik sekali. ISTERI AKU KALIS CINTA 31. Aku akan kerjakan dia cukup-cukup Senda Mia.

Dalam mengelak untuk men. Wanita dan berumur awal 30an. Tapi itulah yang nanti akan membuat kita lebih tabah di masa hadapan.

Jangan pernah hina ku kerna masa silamku. Aku ni jijik bicara Diya yang penuh emosi itu mengejutkan Nur. Mungkin yang mendorong aku tidak mahu menjadi budak nakal apatah lagi jahat.

Jauh di awan biru. Tiada waktu terluang untuk terus melontarkan idea disini dek kerana kesibukan kerja dan kesempitan masa yang amat mencemburui aku. Aku mengharapkan keajaiban berlaku.

Sebenarnya dah boleh rasa dah ada yang tak kena dengan masa silam RaidDah boleh rasa dia bukan sempurna sangat. Pernahkah Anda Dikutuk Dicaci Kerana Dosa Kisah Silam. Apa pendapat korang tentang masa silam seseorang.

Di Saat Aku Mencintamu Oleh. Aku sememangnya bersyukur kerana aku berjaya menghalalkan hubungan kami dari berterusan melakukan dosa. Aku pilih berdamai dengan siapa aku yang dulu siapa ayah ku siapa ibuku dan apa masa silam aku.

Namun semuanya seakan musnah. Kalau aku lupakan masa silam aku pun belum tentu Zahil dapat terima aku. Ya disini cabaran aku bermula wahai pembaca sekalian.

Ditulis oleh Edy pada Sunday August 18 2013. Oleh kerana aku janda. Jangan sesekali buang diriku kerna masa silam ku.

Aku ni kotor Nur. Benar benar sekali kata-katanya kerana Ida tahu aku pernah meninggalkan seseorang ketika aku cuba untuk berubah meninggalkan dunia songsang ini. Mungkin yang mendorong aku tidak mahu menjadi budak nakal apatah lagi jahat.

Ha sekali dah tahu terkejut saya. Dan dengan menerima realiti dan semua yang terjadi ia adalah sebahagian daripada proses untuk melepaskan dan menjadi lebih matang. Di mana anda berdiri di situlah perlumbaan kehidupan anda dan lupakan masa silam Berhati-hatilah dengan kemarahan seorang yang sedang bersabar Tanpa permulaan anda tidak akan sampai ke mana-mana Adalah lebih baik untuk mengetahui kelemahan kegagalan sendiri daripada menuding kesalahan kepada pihak lain.

Ada waktu aku rindukan tiupan bayu asing kerana tanah iniisinyamenafikan terlalu banyak bahagian dan cebisan diriku. Wadah kreativitas tanpa batas ikut mencerdaskan bangsaBerisi artikel bermutu sehingga dapat dijadikan wadah diskusi dan bertanya seputar sains. Aku sudah bersama Rina selama setahun.

Dan mungkin kerana Allah swt yang mendengar doa dan rintihan Mak aku setiap malam. Korang boleh hina aku tapi jangan hina anak aku. Namun di tahun ketiga aku di universiti aku mengenali Farhana.

Bila kenali saya kita berbincang saya ada cukup bukti untuk membuktikan benda-benda seperti ini kerana saya membuat kajian katanya. Lama benar rasanya tidak melayari blog ini. Anak anak aku takde kaitan lansung kenapa aku jadi JANDA.

Kau hancurkan masa silam ibuku. Cuma ingatan saya kepada orang muda yang tak kenal saya kenalilah saya dan kenalilah Datuk Seri Anwar masa silam dan masa kini. Peluang selalunya datang sekali.

Benar benar sekali kata-katanya kerana Ida tahu aku pernah meninggalkan seseorang ketika aku cuba untuk berubah meninggalkan dunia songsang ini. Aku kumpul kekuatan dan cuba hadapi hari hari ku dengan lebih positif.


Dia Dilaknat Sbb Itu X Da Anak Lg Suami Bekas Banduan Dihina Ahli Neraka Lps Setahun Berkhawin Ini Terjadi Pd Kami Baca Kami