Memutuskan hubungan silaturahim dalam kalangan adik beradik atau ahli keluarga adalah amat ditegah dalam Islam. Penulis memperincikan bagaimana beliau menarik rezeki yang melimpah ruah rahsia kebahagian hati kekayaan harta serta jiwa dan keberkatan dalam.


Allah Lapangkan Pintu Rezeki Bila Saya Mula Tidak Berkira Dengan Adik Beradik

Kadang-kadang terfikir duit yang dapat itu ke mana pergi.

Sempit rezeki kerana adik. Sebenarnya bersyukur dan menghargai ibubapa isteri dan anak-anak itulah rezeki paling besar. Terutama sudut rezeki kita. Anda menjadi takut sekiranya wang anda akan kehabisan sekiranya bersedekah.

Jika kita sering membebankan kedua ibu bapa hidup memang mengecapi keberkatan dari-Nya kerana ia adalah sumber rezeki para anak-anak. Iya kawan-kawan ibu bapa ini sumber keberkatan hidup kita. Saya seorang suami dan juga bapa kepada dua orang anakbagaimana saya nak mohon maaf ye kepada isteri saya minceritanya begini saya bab nafkah akan utamakan dahulu kedua orang tua saya kerana bagi saya orang tua saya pembawa rezeki buat saya isteri saya berkali-kali saya skip nafkah dia sebab nak beri kepada kedua orang tua saya.

Terlepas Pandang Tentang Nafkah Isteri Punca Suami Sempit Rezeki. Isteri yang solehah sentiasa mendoakan dan mentaati suami agar rahmat Allah mencurah-curah. Bantulah adik-beradik kita kerana sebaik-baik sedekat itu adalah kepada ahli keluarga kita sendiri yang terdekat ini kata Nabi Muhammad SAW.

Adik beradik umpama air dicincang tidak akan putus. Ramai orang kaya raya hidupnya jadi sempit dan tak tenang kerana lupa diri dan menyakitkan hati orang tersayang amanah Allah. Nak kata saya tak kenal ramai orang tidak juga.

Rezeki bukan sekadar duit semata-mata. Isteriku mula menghayunkan badannya ke depan ke belakang. Ini kurang tepat kerana definisi rezeki datang dalam pelbagai bentuk seperti kesihatan kebahagiaan keluarga yang sempurna dan sebagainya.

Antara salah satu punca rezeki anda menjadi sempit adalah anda terlalu berkira-kira untuk bersedekah walaupun RM1. Lesen Peraturan Keberkatan ilmu daripada ebook ini akan berkurangan jika ebook ini disebarkan dengan mengaut untung tanpa keizinan penulis. Selepas itu rezekinya mencurah-curah.

Belum habis bulan tersebut gaji sudah habis digunakan untuk tampung segala jenis hutang dan pembelanjaan keluarga. Nak kata saya ni hodoh wajah macam selebriti. Ijah mengerangaarrrgghhbangssedap bang lagi bangkeluhan demi keluhan dari adik ipar ku.

Alhamdulillah setelah puas saya menangis dan berdoa Allah bukakan jalan untuk kami berpindah menyewa sendiri di tempat yang agak jauh dari rumah keluarga suami. Sebenarnya bersyukur dan menghargai ibubapa isteri dan anak-anak itulah rezeki paling besar. Rezeki Terasa Sempit dan Berat.

Aku menyuruh Ijah menonggeng kerana aku hendak jolok dari belakang. Sebab berhutang nafkah dengan isteri. Iya kawan-kawan ibu bapa ini sumber keberkatan hidup kita.

Janganlah diabaikan nafkah isteri. Teteknya yang besar putih gebu dan puting yang kemerahan bergerak. Perkara pertama yang golongan suami perlu utamakan setiap kali mendapat gaji adalah nafkah isteri.

EDISI PERCUMA 111 FORMULA REZEKI MELIMPAH RUAH Formula terbukti berjaya untu kebahagiaan hati kekayaan harta dan jiwa serta keberkatan hidup di DUNIA dan di AKHIRAT. Lupa tanggungjawab kepada ibu bapa. Yang simple-simple kurma pop corn apa sahaja.

Nak kata saya ini bodoh belajar sampai universiti. Kalau tak ada minta hari ini juga. Ini 3 Punca Utama Kita Terlepas Pandang.

Tanya diri kita simpan tak alamat adik beradik. Saya masih juga susah malah sering tidak. Ini yang membuat isteriku macam anak dara lagi.

Wang tidak juga pernah cukup diberikan sehingga terpaksa meminjam pak long pak ngah dan adik beradiknya yang lain. 15 tahun kemudian 2013 Rezeki si ayah nampaknya semakin sempit teksi yang dibawa semakin kerap rosak walaupun sudah bertukar-tukar kenderaan. Sebab yang kelima yang mungkin menyebabkan rezeki kita terhalang atau sempit adalah kerana memutuskan silaturahim.

Bekerja keras dan lebih masa juga sudah. Terutama sudut rezeki kita. Kenapa rezeki selalu tak cukup.

Mungkin benarlah apabila hak isteri tidak dijaga dengan baik rezeki suami seakan tersekat. Hantar makanan kepada mereka. Dan apa yang saya nampak rezeki kami makin sempit.

MENGAPA REZEKI SEMPIT DAN TERHALANG. Bagi menjawab persoalan mengapa rezeki saya sempit mari kita lihat ke dalam diri masing-masing. Ramai orang kaya raya hidupnya jadi sempit dan tak tenang kerana lupa diri dan menyakitkan hati orang tersayang amanah Allah.

Formula yang dikongsi oleh beliau terbukti berjaya. Mudah sahaja tak perlu pening-pening. Adik Iparku mengikut sahaja.

BERDOA setiapkali selesai solat sudah. Lazada shopee bersepah-sepah boleh hantar. Kerana terlalu memikir dan melayan tekanan hidup itu tanpa rasa tawakal dan pengaduan kepada Allah Yang Maha.

Memutuskan hubungan silaturahim dalam kalangan adik beradik atau ahli keluarga adalah amat ditegah dalam Islam. Ini sebab kenapa rezeki mahal. Sekiranya kita tahu dan sedar ada adik beradik kita yang dalam kesusahan memerlukan bantuan dan Allah telah berikan kita rezeki yang lebih.

Allah boleh berikan apa sahaja pada kita jika Dia mahu. Rezeki ni milik Allah bukan milik suami mahu pun siapa-siapa. Saat kita melupakan mereka percayalah akan ada 1 dinding hijab yang menjadi penghalang untuk rezeki terus laju kepada kita.

Apa sahaja saya lakukan asalkan hidup tidak susah dan rezeki bertambah tetapi hasilnya tetap begitu juga. Sebab yang kelima yang mungkin menyebabkan rezeki kita terhalang atau sempit adalah kerana memutuskan silaturahim. Walaupun kami telah lama berkahwin tetapi lubang nonok isteriku masih lagi ketat dan sempit kerana dia mengamalkan jamu kacip fatimah.

Rezeki tetap sempit di mana silapnya BERDOA mohon murahkan rezeki sudah bertahajud setiap malam sudah solat dhuha setiap hari sudah bersedekah banyak pun sudah bersilaturahim dengan ramai orang pun sudah menolong orang yang kesusahan pun sudah tapi rezeki tak datang-datang juga. 111 Formula Tarik Rezeki yang dikupas dalam buku ini adalah berdasarkan pengalaman penulis sendiri dalam mengubah hidup dari biasa kepada luar biasa. Jika ada rezeki lebih jangan kedekut dan berkira.

Saat kita melupakan mereka percayalah akan ada 1 dinding hijab yang menjadi penghalang untuk rezeki terus laju kepada kita. Saya hairan nak kata saya ini pemalas tidak. Rezeki Makin Sempit Kerana Tipu Anak Isteri.

Sedapnya adik ipar aku Nur Amirah. Jangan Sempitkan Rezeki Dengan Sebab Dosa. Nak murah rezeki beri hadiah kepada ahli keluarga.

Bila Ijah telah menonggeng aku pun menjolok pantat nya dari belakang. Apa punca rezeki dalam rumahtangga kita sempit. Ini belum lagi beri nafkah pada isteri.

Ramai juga kenalan saya berpangkat bergelar datuk. Lupa tanggungjawab kepada ibu bapa. Ada yang beranggapan apabila tiada duit rezeki sempit.

Biarpun hanya sedikit berikan kepada isteri kerana pentingnya isteri redha dengan pemberian nafkah suami. Isteri yang solehah sentiasa mendoakan dan mentaati suami agar rahmat Allah mencurah-curah. Malah berniaga secara kecil-kecilan untuk menambahkan pendapatan juga sudah.

Lebih-lebih lagi dalam suasana hambatan ekonomi yang mencengkam serta kos kehidupan yang semakin tinggi. Seperti yang dikongsikan oleh Imam Muda Hassan jika rasa rezeki sempit mungkin ada kekurangan kita yang tak disengajakan. Ramai yang berasa tertekan dan gelisah kerana menghadapi situasi sempit rezeki.


Rezeki Sempit Boleh Berpunca Dari Dalam Rumah Ibu Sila Ambil Tahu Keluarga