Maafkan aku kerana telah melukakan. Aku sayang kalian kerana Allah.


Kisah Sedih Kami Yang Pernah Menjalani Pacaran Beda Agama

Sahabatku Aku tertanya ke mana hilangnya kemesraan hubungan kita.

Maafkan aku sahabat berakhiranya disini kerana kamu keluargaku. Air mataku tidak dapat mengubati hatiku lagi aku ingin mencari aku yang dahulu. Apakah kita menyedari bahawa jika kita mati esok pagi pejabat di mana kita bekerja akan mudah mencari pengganti kita. Aku Rindu sahabatkujanganlah dikurangkan rindu aku kepada mereka walau dimana sahaja mereka berada.

Di saat kau sedih hati aku pasti akan berbisik. Aku berazam agar suatu hari nanti aku mampu membalas jasa keluargaku terutama kepada ibu dan ayah saya yang tidak pernah mengeluh mencari. Aku boleh menjaganya sambil menghabiskan ijazah aku kerana rumah kami amat dekat dengan IIUM.

Tapi percayalah aku tidak sengaja melakukannya sahabatku. Yang ditemani seorang sahabat. Kerana doa kamu semalam.

Aku dengan kuatnya berkata Ayah Atan masih ada aku. Apakah kita menyedari bahawa jika kita mati esok pagi pejabat di mana kita bekerja akan mudah mencari pengganti kita. Aku hanyalah manusia biasa hambaNYA sama seperti kamu.

Ingat janji dan doa kamu di Tanah Haram. Tambahan pula aku risau kerana wabak yang menimpa kita masih mengganas. Yang sampai bila2 aku takkan lupa.

SEGALANYA membahagiakanYaAku bahagia di sini Namun masih ada rindu di hatiku ini. Masa kamu melawan ria itulah ikhlas kerana kamu berusaha menjauhkan diri kamu daripada ria. Aku gembira bila kau bersama dia.

Sering kali aku sengaja berpura pura tidak mendengarnya bahkan kata kata darinya sering aku anggap tak bermakna maafkan aku isteriku maafkan aku. Maafkan aku jika kata2ku membuatkan kau menangis lagi. Banyak antara kita yang tidur dengan lena masa hidup tapi akan terjaga dan sedar bila telah matihidup dalam dunia ini bukan untuk mencari salah orang lain tapi untuk perbetulkan diri sendiri arjuna love uols.

Dan ampuni aku yang kurang bersyukur kepadaMU Ya Rabb Yang selama ini hanya melakukan ibadah sebagai kewajipan dan bukan atas dasar rasa sayang ku padaMU. Aku yang kehilangan banyak darah dibawa ke hospital terdekat. Walau kini kita berbeza aku tetap ada utk kamu dan berusaha utk menjaga kamu.

Aku ingin begitu berbakti padanya. Dia menyukai andai berselawat. Aku hanyalah manusia biasa hambaNYA sama seperti kamu.

Sahabat itu ada disini. Aku menghargai pemberiaannya saat aku keluar dari protokol kerja. Kenapa kau mendiamkan diri dan tidak menjawab semua panggilanku.

Aku rindukan saat-saat kita bersama aku rindukan semua tentang kamu. Aku ingin meraih pahala seandainya Allah mengizinkan ku. Doakan aku menjadi manusia seperti gambaran kalian ya.

Tasya kita mau kemana aku tasya berkata aku mau kamu yang menentukannya boleh kan yasudah aku mau mengajak mu ketempat yang meyenangkan tapi sebelum kita pergi ketempat itu aku mau ngajak kamu makan biar kamu nanti tidak pingsan oke hehehehe kamu mau makan apa tasya tasya menjawab aku lagi mau makan baso nih yasudah aku tau tempat. Ketika itu kesemua ahli keluargaku berada disampingku kecuali Sherly. Aku menulis nota ini utk keluargaku dan sahabat-sahabat disana andai ada kata yg salah sepenuh hati aku memohon maaf.

Aku maafkan kamu. Kami diheret didepan kamu sekarang. Kepada sahabat-sahabat sekalian terima kasih diatas semua kenangan bersama.

Mungkin rezeki pengantin baru sebulan kemudian aku mendapat tawaran pekerjaan yang lebih baik di ibu kota aku meminta izin Am untuk menerima tawaran tersebut kerana aku mempunyai komitmen kewangan. Aku hanya tersedar setelah aku berada di hospital. Air mataku tak dapat aku tahan lagi.

Dah hampir seminggu aku disiniAku bahagia dengan kehadiran keluargaku disisi. Kami dah tak tahan lagi. Keletah adik2 yang aku sayangimelihat wajah kedua org tuaku yang aku sayangi.

Maafkan aku kerana aku bukan sahabat yang kalian harapkan dan aku bukan manusia sebaik yang kalian gambarkan. Disisi lain aku bangga bangga kerana terdapat remaja yang lebih muda dariku amat giat berdakwah di jalan ALLAHsungguh terharu dan amat teruja. Seperti mana sang solehah di waktu sahabat.

Kerana kesebukkan aku menjaga Ayah Atan aku sudah lupa hal keluargaku sehinggalah aku teserempak dengan kakak kandungku yang menjadi cikgu itu sewaktu membeli barang untuk keperluan. Monday November 26 2012. Air mataku tak dapat aku tahan lagi.

Kesabaranku ada batasanya namun kerana kasih yang sayang kepadamu aku korbankan segala. Aku sentiasa berusaha untuk capai ketahap itu kerana saya tidak mahu mengecewakan ibu ayah dan keluarga aku yang bertungkus-lumus menjaga aku dari aku kecil sampailah aku meningkat dewasa. Maafkan aku sahabat kerana aku tidak sekuat yang kamu kira Maafkan aku sahabat kerana aku tidak sebaik yang kamu inginkan Maafkan aku sahabat kerana aku tidak sedewasa yang terlihat Maafkan aku sahabat kerana aku lebih jahat dari yang kau tahu Maafkan aku sahabat atas perilakuku yang tidak matang dan keanak-anakan Kerana naluriku sebagai anak.

Setelah aku fikir timbang sukat dan kuhakimi sebenaranya akulah orang yang bersalah dalam memusnahkan kota istana yang kita bina itu sahabatku. Allah Tabaraka wa Taala berfirman dalam Hadis Qudsi. Namun aku akur dan pasrah dengan segala ketentuanNYA kau pergi saat-saat aku memerlukan.

Wajiblah kecintaanKu itu kepada orang-orang yang saling cinta-mencintai kerana Aku duduk-duduk bersama kerana. Tambahan pula aku risau kerana wbak yang menimpa kita masih mengganas. Kamu memang menyakitkan hati.

Aku meminta izin Am untuk menerima tawaran tersebut kerana aku mempunyai komitmen kewangan. Kita pon try untuk ubah niat aku buat kerana ALLAH. Melihat kakak ku yang semakin kurusHaha.

Walau kini kita berbeza aku tetap ada utk kamu dan berusaha utk menjaga kamu. Sering kali aku sengaja berpura pura tidak mendengarnya bahkan kata kata darinya sering aku anggap tak bermakna maafkan aku isteriku maafkan aku. Namun ALLAH juga menyayangiku.

Aku RiNdU keluargakuMaafkan aku wahai mak dan abah kerana lama tak balik kampung. Semoga persahabatan ini kekal kesyurga. Bergembiralah engkau kerana sesungguhnya saya pernah mendengar Rasulullah saw.

Adik2 yang begitu muda sudah mula menyedari kepentingan agama di sisi mereka sedangkan aku ketika seumur mereka amat seronok dengan keseronokan dunia. Kamu kata kamu maafkan kami malah doakan kami pula supaya diberi hidayah. Bersyukur ke hadrat Ilahi kerana limpah kurnianya kita masih lagi bernafas pada dan sehingga ke saat ini.

Muaz lalu mengambil belitan selendangku kemudian menarik tubuhku kepadanya terus berkata. Kerna aku masih menanti rama-ramaku pulang. Dia mampu menghiburkan keluargaku dengan ibrah yang tidak mampu aku singkap tadbirnya ketika aku bersama keluarga.

Kumohon sejuta kemaafan darimu sahabatku kerana menghancurkan impian yang kita tanam bersama. Maafkan dan ampuni aku Ya Rabb Yang masih kurang menyayangi dan mencintaiMU. Aku menulis nota ini utk keluargaku dan sahabat-sahabat disana andai ada kata yg salah sepenuh hati aku memohon maaf.

Hingga terus merasa kosong dan hampa sehingga menginginkan kasih sayang dari yang lain. Aku mencintaimu kerana agama yang ada padamu jika kau hilangkan agama dalam dirimu hilanglah cintaku padamu Imam Nawawi-----Perbaikilah dirimu di samping kamu mengajak orang lain kepada kebaikan Syeikh Hassan Al-Banna-----Al Quran itu kenal siapa sang perindunyaia kenal siapa yang bersengkang mata membacanyakenal siapa yang. Jika benar diriku ada berbuat salah dan melukai hatimu maafkanlah diri ini kerana aku jua manusia biasa yang tidak dapat lari daripada melakukan kesilapan dan kesalahan.

Aku merasa sedih kerana dia tidak menjenguk aku yang terlantar di hospital. Mungkin rezeki pengantin baru sebulan kemudian aku mendapat tawaran pekerjaan yang lebih baik di ibu kota.


Keberuntungan Itu Kutebus Dengan Darah Kaskus