Saya berharap para pengunjung blog ini yang membaca dua kenyataan tersebut dapat menilai kenyataan berikut daripada dua tokoh ulama dengan menggunakan akal fikiran yang waras dan bukan menilai. Mereka cukup marah dengan saya.


Dr Asyraf Wajdi Dusuki Umno Sudah Nyatakan Pendirian Dalam Dua Siri Mesyuarat Induk Muafakat Nasional 1 Saya Terpanggil Untuk Mengulas Kenyataan Setiausaha Agong Pas Yb Datuk Takiyuddin Hassan Bahawa Pas Tidak

- Mempertahankan pemerintahan Islam agama Islam dari ancaman barat.

Saya sokong parti politik kerana mereka mempertahankan negara. Kerana Negara Kita Adalah Tanggungjawab Kita. Itu pemikiran cetek saya sokong program gotong-royong itu bukan sokong perjuangan parti politik selaku penganjur program itu katanya. Mereka diatas menang pertandingan jawatan dalam parti kerana mereka dilihat istiqamah dan bekerja keras memajukan Pas sejak zaman muda lagi.

Kalau ISMA bertanding di sini atas tiket PR saya akan sokong malah tolong kempen. BACA BERITA PENUH DI SINI Taat setia kepada Raja dan negara - PM. Sikap politiknya yang liberal dan tindakannya mempertahankan media alternatif seperti Malaysiakini atau.

Sekali sekala ada menyentuh tentang kuasa Muhyiddin Yassin. Pada pandangan saya Islam yang sebenar tak perlukan politik kerana Muslim mestilah patuh kepada Khalifah Islam walaupun mungkin Khalifah tersebut zalim sebagaimana yang disebutkan didalam beberapa hadis. Negara ini negara demokrasi pujuk memujuk serta cuba meyakinkan wakil rakyat yang lain supaya menyokong mana-mana parti bukanlah suatu kesalahan.

Dan saya amat berharap agar mereka ini terus berada diluar lingkungan. Sejahtera Bersama Islam DATO DR. Bernama Tun Dr Mahathir Mohamad hari ini mempersoalkan perhimpunan umat Islam di ibu negara Sabtu lalu bertujuan mempertahankan kedaulatan Islam dan Perlembagaan atau bertujuan mendapat sokongan bagi parti-parti politik tertentu.

Tak Sokong Mahathir Saya Ok Jadi Jahat. Di samping itu saya akan sentiasa berusaha untuk menaikkan nama negara di persada dunia. Syaratnya kalau saya ambil tindakan yang sesuai dengan pendapat mereka tetapi kalau tak sesuai saya tak fikir mereka akan sokong katanya.

Saya mengalu-alukan perhimpunan umat Islam yang. Lama-kelamaan penyokong sendiri sedar bahawa parti yang mereka sokong pemimpin yang mereka dokong tidak boleh melaksanakan cita-cita mereka. 7 Disember 2009 N.

Bukan sehari dua berjuang dalam Pas. Sebagai rakyat saya tidak akan menyertai sebarang aktiviti yang menentang Raja dan perkara yang boleh menjatuhkan nama negara kita. Beliau turut meminta penyokong agar bersikap tenang dan bersabar menerima keputusan yang dibuat oleh Panel Rayuan parti.

Teladan murni akan saya teladani Negara maju rakyat bahagia akan Tuhan berkati. Serupa juga dalam pilihan raya di mana ejen atau wakil parti memujuk rakyat dan meyakinkan pengundi supaya memilih calon parti yang bertanding katanya kepada pemberita hari ini. Inilah kebijaksanaan mereka yang wajib mufti tertentu pelajari.

Sekali gus khalayak tidak dapat meneka parti mana yang mereka yang mereka sokong. Tak perlu bangkang membangkang atau jatuh menjatuh. Sebagai parti lemah mereka terpaksa tukar pendekatan iaitu sanggup sokong saya tetapi ada dengan bersyarat walaupun tak disebut mereka.

Atas dasar ini semua PAS akan terus melayari bahtera politik di negara ini sebagai sebuah parti berprinsip yang terbuka untuk bekerjasama dengan mana-mana pihak termasuk DAP sekalipun. KUALA LUMPUR 9 Mei Tun Dr Mahathir Mohamad mempersoalkan perhimpunan umat Islam di ibu negara Sabtu lalu bertujuan mempertahankan kedaulatan Islam dan Perlembagaan atau bertujuan mendapat sokongan bagi parti-parti politik tertentu. Prinsip ini tentunya gagal dihayati oleh parti dan orang politik yang tidak berprinsip.

Msia masih belum redi utk byk2 parti politik sbb masih belum betul2 demokrasi n matang dlm politik sebabnya BN kuasai pemikiran rakyat Mohon ulasan dari. Kulasegaran Ahli Parlimen DAP Ipoh Barat Naib Presiden DAP berkata Pandangan saya polisi ketuanan Melayu bertentangan dengan 1Malaysia dan tidak mencerminkan kesejahteraan rakyat negara ini dan sebab itu soalan saya sama ada parti politik MCA Gerakan turut bersetuju dengan polisi itu di lobi Parlimen. Politik adalah seni dan starategi untuk memerentah serta memanipulasi manusia.

Saya mengalu-alukan perhimpunan umat Islam yang bertujuan mempertahan kedaulatan Islam dan. Untuk mempertahankan kuasa yang sedikit mereka semakin bergantung kepada sokongan parti lain. Menurut pensyarah Fakulti Ekologi Manusia Universiti Putra Malaysia itu langkah yang diambil Presiden UMNO Datuk Seri Dr Ahmad Zahid.

Parti itu menjadi lemah kerana penyokong tidak lagi bersama mereka. Mungkin bagi anda anda mempunyai alasan untuk menyokong mana-mana parti politik yang anda sukai. Mereka tanam sentimen benci bukan satu parti yang macam 1Malaysia tidak.

Saya akan paparkan 2 artikel daripada Utusan Malaysia Online berkenaan kenyataan Mufti Perak dan Mursyidul Am PAS mengenai Syurga dan Neraka. Kerana itu kita melihat Tun Mahathir munculkan diri dan bercakap soal politik. Ini adalah satu program yang baik dan akan memberi banyak manfaat kepada rakyat Malaysia saya sokong.

Saya sanggup berkorban untuk raja dan negara. Namun begitu menurut saya hasil politik yang mereka peroleh ini dicagar dengan perubahan identiti negara kita. Menurutnya pihaknya menyambut baik program anjuran kerajaan pusat itu kerana amalan gotong royong perdana seperti itu sudah lama diamalkan di Kedah.

Itupun kerana TSMY ialah seorang Perdana Menteri. Saya minta mereka semua menghadiri Perhimpunan Agung UMNO seperti biasa kerana saya juga akan hadir katanya. Tiada lagi roh perjuangan.

Saya masih ingat ketika mana saya pergi ke Pejabat PAS bertemu dengan Syed Azman Syed Ahmad Nawawi dan berbahas mengenai perkembangan yang. Tapi kalau ISMA datang sebagai calon ke 3 minta maaf sy terpaksa bacakan qunut nazilah utk kalian. Rasanya kita semakin hampir pada pilihanraya ke 15.

Saya sokong parti politik kerana mereka mempertahankan negara. Khairy tidak dimahukan lagi oleh Umno oleh kerana beliau tidak bercakap dalam bahasa Umno. Kita punya peluang besar saya yakin anggota PAS akan mengundi memilih PH kali ini kerana mereka sedar bahawa kerajaan negeri dan pusat ditadbir Pakatan Harapan jadi kita akan menang besar kata Presiden Parti Amanah Negara itu selepas menyertai Mohd Zawawi di satu program bersama pengundi di sini hari ini.

Iaitu kebijaksanaan menyembunyikan identiti politik. KUALA LUMPURGencatan politik dalam keadaan negara berhadapan ujian getir pandemik COVID-19 dilihat perlu kerana ia melibatkan soal keselamatan rakyat kata penganalisis politik Prof Madya Dr Mohd Izani Mohd Zain. Beliau tak bercakap soal ekonomi dan negara.

Pandangan saya tentang komen terhadap peguam negara. Ditanya adakah karier politiknya sudah berakhir selepas gagal dalam rayuannya untuk bertanding Mohd. Menurut penganalisis politik Universiti Sains Malaysia USM Prof Sivamurugan Pandian pemimpin politik tidak seharusnya selesa dengan keputusan dibuat mereka ketika ini kerana kesan jangka panjangnya kepada orang ramai akan diterjemahkan pada kertas undi.

Keempat-empat nama diatas lebih terserlah sumbangannya di dalam Pas sejak zaman muda lagi tanpa menunggu umur pencen untuk aktif macam beberapa Ustaz dalam Pas. Kalau saya sebut 1Malaysia pun marah sampai begitu. Dimanakah wakil Cina akan beritahu masyarakat Cina kebahayaan kalau tidak sokong mereka wakil Melayu akan beritahu masyarakat Melay kebahayaan kalau tidak sokong mereka dan seterusnya juga wakil India.

Jadi DAP ini satu parti yang khianat. Parti politik perkauman saya harami. KUALA LUMPUR - Tun Dr Mahathir Mohamad hari ini mempersoalkan perhimpunan umat Islam di ibu negara Sabtu lalu bertujuan mempertahankan kedaulatan Islam dan Perlembagaan atau bertujuan mendapat sokongan bagi parti-parti politik tertentu.


Flickriver Photos From Anwaribrahimdotcom10