Dia dah sampai nak beli cincin untuk aku tapi aku pilih. Harap doktor dapat membantu.


Cahaya Hidupku Putus Cinta

Di dalam Islam tidak bermakna orang lelaki tidak boleh berhubung dengan wanita secara total.

Dosa tak putus tunang kerana mak dia yang nak. Tak semua orang menyukai kesenangan orang lain. Aku tak tau nak mulakan dari mana. Gaji basic saya adalah rm0 sebab saya cuma dibayar komisyen 100.

So masa tu aku dah rasa lain. Dia datang dengan teman lelaki baru. Tempoh bertunang merupakan satu fasa di mana pasangan mengenali hati budi masing-masing dengan lebih mendalam.

Kalau tak memang saya dah suruh dia ceraikan Hazel. Tak pasal-pasal anak kita pulak yang disalahkan. Malu la kan lebihlebih lagi pompan.

Last2 aku gak yang dimaki perempuan tu. Di sini saya sertakan sekali gambar tunang baru dia yang cakap pandai dengan saya kononnya nak tolong langsaikan hutang tunang dia. Aku Putus Tunang Dan Tunang Dirampas Kawan Baik Sendiri.

Aku gak yang disalahkan Dia dah menitiskan air mata lelakinya. Tapi lagi mencalarkan hati aku. Dah 6 bulan aku putus tunang tapi pedih terluka akibat perbuatan.

Perasaan sedih dan kehilangan itu adalah biasa namun yakinlah Allah merancang masa depan yang lebih baik buat mak-mak yang sedang diuji. Perasaan marah bergabung dengan perasaan malu jadi lah keinginan nak saman menyaman antara satu dengan lain. Kalau salah tolong betulkan.

Kalau pihak dia setuju untuk putuskan pertunangan lepas putus baru ko bleh masuk meminang. Apabila kita gembira dalam fasa bertunang mungkin ada yang ingin memutuskannya atas alasan cemburu benci atau balas dendam. Dalam keadaan ini seseorang itu mungkin akan hilang kepercayaan kepada dirinya sendiri dan tidak mahu dikecewakan kali kedua.

Pengalaman putus tunang membuatkan aku sedih dan murung. Lagipun sebelum ini isu melibatkan kami berdua disebabkan drama gandingan kami dan saya pun tak baca mengenai berita dia putus. Terima kasih admin kerana siarkan cerita aku ni.

Tak tau sampaikan macam mana. Tapi dia menyambung kata Minggu ni aku suruh dia kembalikan kereta yang aku bagi. Bukan saya tak ada kerja lain nak jadi punca perpisahan Intan dan bekas tunang dia.

Mungkin masing-masing dah memaafkan. Saya memujuk hati dengan beranggapan apa yang telah dia buat adalah kerana kesalahan ibu dia dalam mendidik dia dulu. Dulu tak bertunang pun keluarga belah lelaki datang rumah merisik terus tetapkan tarikhmemang tak nak buat majlis tunang bagi i macam membazir tapi terpulang pada orangtak salah pun nak buattapi tak suka jugak bila ada orang putus tunang duk bercakap bukan-bukan padahal kita tak tahu sebab apa dia orang putus tunang.

Saya tak mahu kehilangan dia tapi pada masa yg sama saya tak tahu macam mana cara lagi nak hubungi dia untuk pulihkan hubungan kami. Nah saya serangkan bukti-bukti. Malah yang lebih teruk tunang aku dirembat oleh kawan baik aku sendiri.

Ramai orang yang mengalami masalah ketiadaan calon adalah kerana putus cinta dengan kekasih lama. Kalau jumpa depan-depan saya tak ada masalah untuk bertegur-sapa dengan dia sebab benda pun dah berlalu. Mia pula belum bersedia kerana dia takut jika sepanjang kehamilannya rumah tangganya bergolak dan terpaksa bersalin sendirian sepertimana dia bersalinkan Alisa dahulu.

Berdasarkan kepada perbincangan ringkas di atas bermakna kita perlu menjaga hukum-hakam dan adab-adab yang berkaitan dengan perhubungan antara lelaki dan wanita terutamanya mereka yang telah bergelar tunangan orang. Pasangan yang sedang bertunang sekiranya berlaku 6 perkara ini jangan suka-suka nak putus tunang kerana ia boleh diperbaiki dari masa ke semasa 1. Aku tak tahu macam mana nak mulakan cerita.

Yelah masa bertunang punyalah gah but then tak sampai nak nikah dah putus. Lepas putus tunang aku heartbroken. Sebenarnya tu hint yang dia tak sayang aku.

Khuzairi betul-betul gembira selepas mengetahui isterinya mengandung anak yang kedua. Ada juga orang di sekeliling yang niatnya ingin memberi nasihat tetapi terselekoh pula sehinggakan kawannya tadi terfikir untuk putus tunang kerana gusar. Sebab bagi saya semuanya sudah selesai dan saya pun tak nak panjangkan isu tersebut kata Syafie kepada mStar.

Tapi kalau la awek tu dah bertunang tapi dia tak nak kawin ngan orang tu. Masih tidak menjaga batas pergaulan. Mati-mati dulu tak nak terima Hazel lepas apa yang dah jadi.

Nasib baik tak kahwin lagi. Sesetengah orang bukan putus cinta sekali tetapi berkali-kali. Dia bukan datang sendirian.

Saya tak tahu pun intan putus tunang saya tahu ini pun sebab orang cakapzu. Takkan la abang dengan kakak dia tak tahu yang dia nak kahwin. Kalau tak ada apa-apa tindakna saya akan failkan saman malu.

Nak kahwin untuk ubat kekecewaan lama dia saja. Dasar lelaki tak boleh tengok perempuan cantik sikit. Ibu dia tak pandai mendidik anak.

Tak fikir ke perempuan tu tunang orang. Dia nak kawin ngan ngaku. Sebenarnya perbincangan tu tentang gaji saya.

Aku tak mampu kawal kemarahan aku aku terajang lelaki tu. Paling sedih ia mengakibatkan putus tunang di tengah jalan kerana dalam tempoh pertunangan tersebut gagal menyediakan wang hantaran yang mencukupi. Menjaga ikhtilat atau batas pergaulan bukan sahaja dengan sahabat pasangan yang sedang menuju ke jinjang pelamin juga perlu dijaga.

Jika semua hilang tak tau mana pi wooiiii hebat tgn ghaib. Tapi jangan ada unsur hasutan dan jangan pulak ada yang memaksa dia putus tunang. 2 orang adik perempuan aku nasihat aku suruh buat solat sunat istikharah.

Selama dia houseman dia tinggal bersama keluarganya di Pantai Timur. Walaupun aku tak pernah umumkan secara rasmi tapi adalah dua tiga sahabat yang rapat ngan aku dah tau citer pasal ni. Dalam tempoh ini pasangan haruslah bersiap sedia dari segi mental dan fizikal untuk menempuh alam berumahtangga kelak.

Waalaikumussalam Ika 3 bulan adalah tempoh yang sangat singkat dan masih awal untuk sesebuah pasangan mengenali satu sama lain. Putus Tunang Pasangan Ada Orang Lain. Peguam Jelaskan Individu Berhak Buat Tuntutan.

Then saya buat keputusan utk minta putusbut dia xreply smpai skrgSkrg dah masuk 2 bulan kami tak contact and saya sdg try utk pikat hati dia semula kerana saya sedar saya mencintai dia selama ini. Adik-adik kakak ipar dan kawan aku yang jadi penguat semangat aku masa tu. Sekarang nak naik jadi pm jemin sanggup jadi balaci dan jilat madey gila2jemin sanggup lawan anwar.

Hati aku dah muka tawar dengan dia. Walaupun tak pernah jumpa sejak isu itu tapi kami sudah unbl0ck satu sama lain. Saya tak cakap tanpa bukti.

Bukan aku nak bukak pekung di. Bukan salah saya kerana bukan tanggungjawab saya untuk mendidik dia yang sudah pun menjadi ayah pada masa tu. Buat apa kereta tu lagi dah ada kereta yang lagi mewah kan.

Masa tu la teringat balik kata-kata kakak-kakak roommate aku kat U dulu. Mak Leha berkenankan gadis ini. Nurul Ain begitu sempurna di matanya.

Dia balas dengan dingin mesej saya tetapi rakan2 nasihat yang hubungan kami ni still boleh diselamatkan kerana kami dua2 ego tidak mahu mengalah. Dia tak nak bagi. Padan muka sebab sebelum ni pun aku sakitkan hati Lan.

Saya tunggu sampai hujung bulan November. Dia pulangkan balik cincin tunang Aku merayu dia semampu hati. Jangan mengambil masa yang terlalu lama untuk bersedih lakukan langkah pertama dengan move onJangan sesekali lemah dan putus asa kerana bimbang dihasut syaitan pula.

Takda sapa nak jaga mak dia. Kisah yang aku nak ceritakan sampaikan kat sini mungkin ade sesetengah dari korang dah tau. Sebab perasaan malu putus tunang tu dah melebihi dari segala-galanya.

Nampak macam orang kerja pejabat. Ada hikmah jugak lepas apa yang dah jadi kat Hazel ni. Sebelum mengikat tali pertunangan pasangan masing-masing ada banyak masa untuk bersama.

Tetapi setelah bertunang mulalah masing-masing. Tapi ape pun aku kena jugak luahkan kat sini. Report polis bakal menyusul.

Ada yang tersekat kerana tak berapa ngam dengan boss. Sudah Kurang Beri Perhatian Dalam Tempoh Pertunangan. Pecah tembelang si Iwan tu.


So Lepas Bercerai Aku Jumpa Sorang Ni Tunang Tapi Jodoh Tak Ade Kot Kami Putus Sebab Tak Serasi Aku Jenis Yang Plan And Organize Hidup Kisah Rumah Tangga