Macam ibu ayam mengamuk apabila anaknya disentuh. Mereka menekan punat-punat yang terdapat pada tubuh saya.


Percutian Ke Bandung Indonesia

Saya cinta padanya buat selama-lamanya.

Saya rasa gembira apabila saya melancong dengan keluarga saya kerana. Berniaga sepenuh masa dan bekerja dari keselesaan rumah dengan adanya teknologi internet. Namun atas urusan kerja dan keluarga di Malaysia dengan berat hati saya terpaksa meninggalkan pekan terpencil ini dengan seribu satu pengalaman manis. Sangat tidak setuju 85.

Saya gembira dengan Mazlan kerane dapat menghuraikan faedah melancong. Pertemuan itu pada mulanya untuk berkenalanberbual-bual dan bersantai-santai sahaja. Air laut itu masinTetapi saya mandi waktu petang lewat sedikitkerana saya tidurAdik dan abang saya pergi dahuluPada keesokkan haripada waktu pagisaya makan nasi lemak bersama telurPada pagi itu juga saya mahu dilaut jugaSaya rasa mahu pergi juga lagi.

Nenek makanan mencukupi untuk setiap anggota sangat menyayangi dan mengambil berat keluarga. Saya begitu dengan staf kerana mereka nyawa saya tiada mereka saya tidak boleh berfungsi. Semasa saya pergi kesana sayaabang saya dan adik saya bermandi -manda.

Malamnya saya selepas sembahyang Isyak bertemu dengan rakan abang saya yang tinggal di Langkawi. Pertemuan itu pada mulanya untuk berkenalanberbual-bual dan bersantai-santai sahaja. Bulu kucing saya yang putih panjang dan bersih dapat menarik perhatian orang yang melihatnya.

Dengan melakukan aktiviti seumpama ini. Apatah lagi apabila melihat aksinya yang manja. Saya kuarantin di rumah saudara.

Saya memilih mereka sebagai kawan karib saya kerana mereka amat memahami perasaan saya Apabila ada mata-pelajaran yang saya tidak faham mereka selalu mengajar saya sehinga fahamSewaktu saya bermasalah mereka bersama-sama menolong saya menyelesaikan masalahSaya harap. Untuk melihat video yang lebih panjang lagi korang boleh tengok di Youtube Tv Terlajak Laris. Saya tidak tahu apa rasa saya dengan makluman sebegini.

Doakan saya sekeluarga selamat dan juga gembira. Apabila sebut mengenai cinta isteri saya bagai empedu lekat di hati saya. Saya tidak berasa takut atau bimbang.

Apabila saya baru belajar menaiki basikal saya mengayuh basikal yang beroda empat. Selepas putus cinta dengan kekasihnya Siti rasa amat sedih hati. Terima Kasih kerana sentiasa menyokong saya.

Sebab itu saya jaga mereka macam darah daging sendiri. Saya gembirasaya banga dan saya rasa bahagia kerana ia milik orang Melayu Islam. Ibu bapa juga dapat mengetahui aktiviti anak-anak kerana sepanjang waktu melancong anak-anak sentiasa bersama mereka.

Saya rasa tercabar apabila orang lain mempertikaikan keputusan saya. Penglibatan saya dalam program kemasyarakatan juga membuktikan saya menjadi lebih matang dan berminda terbuka dan tidaklah seperti katak di bawah tempurung. Nama kawan karib saya ialah hidayah sahila ain aina dan hanizan.

Bibir saya selalu kering dan bila saya stress melakukan kerja sekolah kulit bibir saya akan menjadi lebih kering sehinggakan buka mulut pun boleh terluka bibir saya. Ada orang yang teringinkan kucing saya hingga sangguh membeli kucing saya dengan harga seribu ringgit. I love my life.

Kadang-kadang saya merasa geli apabila jari-jemari mereka menggosok-gosok badan saya dengan lembut. Anggota keluarga yang lain. Disebabkan kami tidak selalu melancong ke negara yang mempunyai musim sejuk kami bersepakat untuk membeli baju sejuk di Bundle sahaja kerana terdapat rekaan yang.

Perhentian pertama adalah di Lumut mereka ingin membeli-belah ikan masin dan ada la sedikit ambil gambar bersama. Sangat bersedih hati namun disimpan dalam hati tanpa sebut kepada orang lain. Saya takut nanti apabila mereka dah besar saya akan terlepas peluang bersama dengan mereka.

Malamnya saya selepas sembahyang Isyak bertemu dengan rakan abang saya yang tinggal di Langkawi. Dengan melancong kaum keluarga dapat beramah mesra dan bersenda gurau sambi berhibur. Bagaimana saya menjaga keluarga begitulah dengan staf saya.

Walaupun begitu saya tetap bangga kerana dapat membantu pelajar-pelajar di sekolah ini untuk. Saya rasa gembira dapat meluangkan masa dengan ahli keluarga saya dan makan bersama-sama. Saya juga dapat melancong 2 ke 3 kali setahun ke luar negara bersama keluarga.

Ayah pula memastikan menghadiri majlis konvokesyen saya. Ibu bapa saya pasti gembira apabila saya melibatkan diri dalam program kemasyarakatan kerana mereka tidak perlu berasa bimbang sekiranya saya akan bergaul dengan rakan-rakan yang tidak baik. Saya kini rindu dengan suasana Bali.

Selalunya kami tidak berpeluang untuk makan bersama-sama di rumah kerana masing-masing sibuk dengan hal tersendiri. Pada cuti sekolah bulan ini saya dapat meluangkan masa dengan keluarga sayaSaya menziarahi nenek sayaApabila saya datang ke rumah merekamereka gembira dapat bertemu dengan saya kerana saya bersekolah dan jaring menjumpai merekaSaya membawa buah tangan untuk nenek-nenek sayaDi sana saya menolong nenek saya dengan kerja rumah. Saya gembira dengan kerja saya sekarang kerana dapat menambahnilai hidup oranglain.

Satu amalan buruk terhadap diri saya ialah saya akan bergelak apabila ada sesuatu yang kelakar bila di kelas bahasa englishDi dalam kelas saya ada beberapa JOKER yang selalu membuat orang gelakKadang-kala mdm nurul guru saya juga akan gelakSaya rasa untuk mengatasi masalah ini ialah untuk mangadakan satu period untuk bersuka-ria dan period yang lain2. Saya amat gembira kerana mereka menerima kunjungan saya ke sana dan ada juga yang ingin menjadikan saya anak angkat mereka dan menawarkan rumah mereka untuk saya menumpang bermalam. Bagi saya menunggang basikal yang beroda empat ini ialah seperti kebudak-budakan dan juga sesuai untuk kanak-kanak yang berumur 7 tahun ke bawah sahaja.

Pada masa itu jumlah kes COVID-19 meningkat. Saya berasa ghairah dan gembira kerana sudah boleh mengayuh basikal dengan betul. Pagi esoknya anak-anak maklong saya yang lain pun tiba dalam pukul 900am jadi apabila mereka tiba keluarga saya dan keluarga maklong saya pun bergerak untuk short trip kami.

Apabila Perdana Menteri Malaysia mengumumkan bahawa Malaysia akan mempunyai Perintah Kawalan Pergerakan PKP pada 16 Mac 2020 saya berada di rumah saudara saya menghabiskan dua minggu percutian saya di sana. Saya buat apabila saya mahu dan saya biarkan ia begitu apabila saya jemu. Baru terasa indahnya hidup ini.

Topic hari ini adalah tentang wabak SWINE FLU. Saya juga membantu keluarga saya dalam menyusun dan menyimpan barangan dengan mengasingkan baju sejuk dengan barangan lain agar mudah dicapai apabila sudah tiba di Beijing nanti. Udaranya dingin dan nyaman.

Saya berasa sangat gembira kerana kucing saya berjaya mendapat kedua dalam pertandingan tersebut. Saya rasa mudah panik dan cepat marah dengan org sekeliling saya apabila benda yang saya ingin sempurnakan tak sempurna sehinggakan saya pernah berniat nak cederakan mereka. Saya juga berpeluang menjamu selera berdekatan dengan sebuah gunung berapi.

Saya berasa bangga apabila melihat pelajar-pelajar itu tersenyum sambil menggunakan saya. Ada rasa gembira kerana sekolah mencalonkan nama saya untuk Anugerah Perkhidmatan Cemerlang tetapi kerana say pernah menerima anugerah ini sebanyak dua kali sebelum ini saya tidak layak. Apabila saya mendengar sesuatu berita saya ingin mengetahui lebih lanjut dari sumber berita tersebut.

Ia bermaksud Selsema KhinsirIa membuat saya takut kerana wabak ini menyebar dengan cepatJikalau seseorang itu terjangkit dengan penyakit ini dan tidak berjumpa doktor untuk mendapat rawatankemungkinan orang itu akan matiSaya rasa rakyat-rakyat Singapura tidak harus melancong ke negara-negara berikut iaitu. Saya gembirasaya banga dan saya rasa bahagia kerana ia milik orang Melayu Islam. Air mata jatuh ke perut.

Ibu selalu menyediakan makanan Saya sangat gembira kerana nenek kegemaran kami.


Contoh Karangan Pengalaman