Aku berkata Aku akan berhati-hati dengan perbuatankudan tidak. Dan aku nekad untuk memberitahu datuk hasrat aku.


Jangan Kedekut Dan Terlalu Berkira Utusan Borneo Online

Dapat aku rasakan tiada lagi relationship goals tiada lagi cita cita mengelilingi dunia tiada lagi cita cita mengejar kejayaan membanggakan ibu bapa.

Aku memberi kerana aku tahu rasa orang yang tiada harta. Setibanya aku ke rumah datuk aku disambut dingin oleh datuk dan nenek. Aku ingin berkongsi kisah ini kerana bagi aku ia sangat istimewa untuk pengajaran diri aku dan kita semua. Dan hujung minggu itu aku pulang ke kampung untuk menyerahkan semula benda haram jadah tu.

Macam aku cakap aku masih seorang manusia yang tahu perkataan mengalah sedih menangis kecewa tiada harapan dan sebagainya. Aku akan membantu di saat kalian terjatuh terngadah dek rakusnya sifat manusia bergelar ayah. Yes my girls orang nak kata apa pon aku dont give a crap bagi aku anak aku 4 orang 2 boys 2 girls and 1 more boy insyallah bulan 11 ni the story is aku banyak masalah dalam menyesuaikan diri dengan dua anak gadis comel ni yes aku tahu aku lah yg bertanggungjawab dalam membentuk mereka menjadi insan yg menghambakan diri pada.

Biar semua terbuku sepi. Itu sahaja harta yang kalian ada. Aku masih tidak tahu apa sepatutnya aku harus buat.

Ramai yang buat maksiat pada bulan. Aku hanya merasa kekurangan ini iaitu tiada anak soleh solehah yang akan mendoakan aku pada ketika aku telah berhijrah ke alam barkzah kelak. Yang rapuh iman dan lupa pada rukun iman ke-6.

Aku kira mungkin kerana mereka sudah tahu hasrat aku. Emak tersayang saya kembalikan anakmu semula dan kahwinkanlah dia dengan menantu pilihan emak. Kadangkala hatiku goyah melihat keadaan sekeliling yang menekanku.

Jarang sekali aku menangis di hadapan orang aku cuba kuatkan diri aku. Jadi berikanlah ikhsan dan rasa kasih sayang seorang suami kepada isteri ketika. Aku malu dengan Allah kerana tidak menjaga kelakuan aku.

Dalam erti kata lain aku tiada pertalian langsung dengan bapaku hatta harta pun aku tidak ada hak. Kecewa di dasar hati. Apa abang Long tak suka dengan cipap yang licin aku dengar suara Milah.

Sendiri menitis air mata. Kerana aku tahu kalau aku balik dengannya dia pasti akan membawa anak-anaknya bersama. Masa itu boleh fikir.

Aku tak minta banyak aku cuma mohon semua yang baca confession ni doakan yang terbaik Allah aturkan untuk aku dan aku lulus ujian ini dengan jayanya. Hujung minggu lalu aku meminta kebenaran untuk pulang ke kampung. Kerana aku hanya seorang insan biasa.

Bukan mencari kebaikkan tapi mencari keburukkan. Matapun belum mahu pejam fikiran masih jauh berlegar-legar sekitar pembacaan beberapa berita yang terkini daripada portal akhbar online dan sekitar penulisan blog oleh pemblog yang sering aku ikuti penulisannya. Tiada siapa dapat mengelak.

Jebat yang cool tenang dan handsome walaupun berparut pada mata. Pengakuan Orang yang Menderita Untuk pemimpin koir. Bagiku aku tak merasa rugi hanya kerana aku tak punya anak untuk menziarahiku pada ketika aku sakit dan mewarisi akan harta yang tertulis atas namaku.

Perkara ini bukanlah memberi lesen kepada si suami untuk mengarahkan apa sahaja kepada isterinya sehingga menjadikan isterinya sebagai hamba abdi kerana nabi pun pernah bersabda Mereka yang paling baik adalah mereka yang paling baik kepada ahli keluarganya. Tiada siapa yang mampu melindungi kita daripada realiti ini. Dalam al-quran pun ade ttulis.

Aku juga terfikir untuk membuang minyak yang diberi oleh datuk. Doa orang yang dizalimi tidak pernah tertolak. Setiap yang diuji itu adalah sesuai dengan tahap kemampuan hambaNya.

Dalam dinginnya malam hatiku terus membeku Jiwa pun menjadi kaku Untuk apa ku persembahkan hati nan walang Takkan ada yang terkesan Hanya aku saja yang bakal berterusan kecewa Kecewa pada rentetan kehidupan dunia 24 april 2013. Iman ku akan goyah saat terpandang wajahnya. Subjek anatomi yang membincangkan kajian tentang struktur badan makhluk bernyawa langsung tidak masuk ke dalam kepalanya.

Apa yang sedang blaku di sini. Kasih sayang Tuhan itu ditunjukkan dalam pelbagai cara. Saya bukan lah ingin menunjuk pandai.

Di akhir-akhir ini banyak isu tentang harta faraid di s0cial med1a. Namun percayalah Allah tidak pernah zalim. Ya tiada siapa mahu tahu zaman gelap seseorang yang bergelar usahawan.

KERANA AKU SAYANG KAU BAB 7 BAB 7. Hatta adik beradik jiran tetangga dan kawan sahabat sendiri. Ya tiada siapa mahu tahu kisah susah orang berniaga.

Tiada harta sepencarian kerana semuanya saya beli sebelum kahwin. Aku yang buat dia menderita merana memendam rasa. Kadangkala aku terleka untuk melayan dan memberi perhatian.

Yang selalu ingin membayangkan sesuatu yang membahagiakan. Keadaan sunyi sepi hanya kedengaran suara Prof. Ke rumah orang tuaku.

Jika tidak kerana JARAK inimungkin aku akan mencari pelbagai alasan untuk bersama dia. Orang tak pandang sebelah mata. Isteri boleh dicari tapi emak hanyalah seorg didunia iniBiarlah saya beredar kerana saya jugak ada hati yang ingin.

Hidup aku kini hidup yang tanpa rasa. Dicatat oleh Zaitun Salleh di 422 PG Tiada ulasan. Berharap semoga dia cemburu namun aku bodoh aku rasa apa yang aku buat sungguh tidak kena dengan diri aku.

Tapi dia tidak membenarkan dengan alasan dia akan membawaku pulang pada hari minggu sebaik sahaja dia pulang dari kerja. Sedikit pun tidak pernah. Aku yang kejam kerana meninggalkannya dan memilih suamiku sekarang.

Bukan Kerana Aku Tak Cinta berkisar tentang hidup Jebat bekas gengster yang telah insaf dan bertaubat. Adik ipar yang terlampau strict nak faraid harta abangbapa mertua yang tak subulu dengan anak bertahun-tahun tetiba muncul bertanyakan hak. Mastura pula tertarik pada Jebat kerana sisi putih Jebat ini.

Aku mendapat kad pengenalan yang tiada binti tiada nama bapa. Ini kerana mereka sentiasa melihat betapa gembira dan cerianya Anis Zahirah ini. Hatiku akan bertambah rindu saat mendengar suaranya.

Bermula kisah perigi mencari timba tetapi tak salah pun kurang manis je la. Mulanya aku tidak mahu. Ini jalan pilihan hati.

Rupa-rupanya baru aku tahu anak tidak sah taraf tidak boleh dinasabkan atas nama bapa kandungnya kerana kelahiran luar nikah. Bukan ke pada bulan ramadhan ini kita sebagai umat islam diminta untuk menbuat amal ibadat. Fikirannya tidak dapat menerima pembelajaran hari itu dan nota pun tidak sempat disalin.

Ketika ini jam menjejak ke 100pagi. Antaranya adalah dengan ujian. Adik ipar yang terlampau strict nak faraid harta abang bapa mertua yang tak subulu dengan anak bertahun tahun tetiba muncul bertanyakan hak.

Aku ingin berkongsi kisah ini kerana bagi aku ia sangat istimewa untuk pengajaran diri aku dan kita semua. Aku menanguhkan hajat ku untuk memberi salam buat seketika kerana aku merasa seronok pula. Aku tergaman bila aku mendengar mereka berbual dengan mengeluarkan katakata lucah.

Di akhir akhir ini banyak isu tentang harta faraid di social media. Kerana perasaan marah ini aku berteman dengan semua tanpa mengira batas. Sampai ada yang cakap aku ini seperti tiada masalah.

Berteman rapat dengan lelaki membuat aku lupa perasaan marah pada dia. Akhirnya aku dapat dengar katakata dari En Bakar Mengapa Milah cukur licin bulu-bulu cipap Milah. Mesti mak tak susah sangat untuk membesarkan anak-anaknya seorang diri.

Tapi memang dah hakikatnya. Walaupun dia masih sayangkan saya tapi saya selalu mengatakan. Adakah teruskan bertahan atau aku yang pergi kerana jelas suami juga sikitpun tidak peduli andai aku yang pergi.

Jamilah yang sedang memberi kuliah. Aku sedar aku insan yang masih rapuh. Kalaulah aku memilih untuk hidup bersama orang yang aku cintai dulu sudah pasti kini aku sudah bahagia.


99 Speedmart 1 Tip From 111 Visitors