Saya tak nak hidup terlebih-lebih. Tidak seperti itu.


Mixed Media Feed Muslim Plus Line Official Account

Iaitu mereka yang apabila ditimpakan dengan musibah mereka mengucapkan.

Allah tidak akan tanya kerana kita dah buat. Kerana setiap apa yang terjadi dalam kehidupan kita itu Allah telah merancang apa yang terbaik buat kita. Yang mana perkara tu. Maka yang kita mesti utamakan adalah Allah bukan manusia yang hanya sebagai perantaraan rezeki tersebut.

Kalau tak dapat didunia in sha Allah diakhirat akan ada. Menunaikan ibadah haji adalah rukun Islam yang kelima. Jangan nilai seseorang berdasarkan prinsip kita.

Kita tidak menentang sains dan teknologi kerana ia adalah rahmat Allah SWT. Baru-baru ini Menteri Kanan Pendidikan Datuk Dr Mohd Radzi Md Jidin mengumumkan yang sesi. 155-156 Setiap insan pasti akan merasai mati Cuma masanya tak siapa pun pasti Kegerunan Izrail mesti dihadapi.

Kerana Allah itu Maha Kaya. Bersangka baik dengan Allah pasti ada sinar di penghujungnya. Saya ada keluarga anak kawan dan kerjaya.

Jika syurga yang didamba Allah amat tahu kesungguhan dan harapan kita untuk mendapatkan redha-Nya banyak mana. Oleh kerana jodoh tersebut direstui Allah SWT maka tidak akan dipersulit segala urusannya. Buat saya campur tangan Allah itu ada pada aturan-aturan yang Dia buat.

Saya nak jiwa kita hidup. Dan berikanlah berita gembira kepada orang-orang yang sabar. Permohonan dan permintaan sang iblis Allah kabulkan.

Tak lama lagi dah nak masuk 40 tahun rambut pun dah beruban. Sedangkan kita lupa Allah telah memberikan kita terlalu banyak benda hingga kita terlupa untuk mensyukuri satu persatu. Seorang Wali Allah pernah berkata jika aku ingin tahu sekiranya ada kesalahanku pada Allah aku akan perhatikan 2 tanda allah tak redha Pada Kita KENDERAAN dan ISTERIKU.

Hadiah ALLAH mungkin tidak semuanya kelihatan terbungkus indah tapi isinya itu lebih utama. Setiap umat Islam pasti mengimpikan untuk menjejakkan kaki ke tanah suci Mekah satu hari nanti. Ada sebab kenapa kita ada di sini.

Mungkin kerana terlalu lapar dia lupa bertanya namaku pada awal pertemuan kami. Aku tidak serik untuk berumahtangga kerana aku mahu m4ti kelak di dalam redha seorang suami. Emak saya pun selalu berdoa dan kami telah memasang nazar untuk berpuasa.

Pada saya jangan kita mengukur keadaan dan keperluan seseorang berdasarkan keadaan kita. Karenanya saya pun tidak sepakat dengan golongan yang kedua. Banyak kerosakan yang datang darinya berbanding memudahkan urusan seharian.

Terima kasih sudi membaca luahan pengalaman aku. Walau usaha ini tidak besar mana tapi jika kita istiqamah pasti akan berikan hasil yang sangat positif pada diri juga organisasi kita Jaga hak Allah Allah akan jaga kita semua dari segenap penjuru. Berhati2 jika kita bernazar kepada Allah.

Kita kena sedar diri kita akan tua. Allah SWT telah mengatur setiap jodoh hambaNya yang mana dari saat pertemuan segalanya dipermudahkan. Tidak akan pernah habis kekayaan Allah.

Meskipun Allah sudah siap menuliskan semua yang terjadi itu di Luh Mahfuz dan Allah sememangnya sudah tahu pilihan mana yang kita pilih sepanjang hidup di dunia. Di samping kita sibuk bekerja kita ada juga luangkan masa untuk akhirat kita. Saya dah tetapkan hati jika dapat alhamdulillah dan jika tidak saya tak akan berasa kecewa dengan ketentuan-Nya.

Tentang perkara yang buat aku tertanya-tanya waktu sekolah dulu. Dah berkurun aku berdoa tapi Allah tak makbulkan pun doa aku. Kerana Firaun tidak taat kepada Allah lah.

Tuesday 7 March 2017. Apa terjadi pada orang tu pada masa akan datang pun kita tak ikut rapat-rapat dah. Lelaki Ini Beruntung Menjadi Tetamu Allah Sebanyak Dua Kali Walau Tidak Pernah Daftar Haji.

Sebaliknya jika semua urusan kita terasa sulit dan dipersulit dan selalu timbul masalah didalamnya maka itu tanda si dia bukanlah jodoh yang tepat. Tapi tidak bagi orang yang 100 yakin dan percaya terhadap rezeki itu hak TUHAN. Tetapi kita masih malas untuk berdoa malas untuk menadah tangan dengan rendah diri untuk meminta malah masih ragu-ragu dengan Allah sama ada akan dikabulkan doa atau tidak.

Memang kita berhak sama ada hendak memaafkan ataupun tidak. Anak nama apa tanya wanita tua ini. Kita boleh bersorak ria kerana mendapat pahala hasil perbuatan jahatnya terhadap kita manakala dia pula akan memikul dosa-dosanya sehingga hari.

Ya Allah hamba mu ini tak pandai nak memanggil. Untuk sementara waktu bersabarlah. Allah tidak akan membebani kita dengan sesuatu di luar keupayaan kita.

Untuk yang senasib jangan putvs asa ya. Tetap berada pada perlindungan-Nya. Lepas komen dah lupa.

Kadang-kadang kita tak nampak semua petunjuk. Berapa lama saya akan hidup. Dan kita sebagai manusia ada dalam aturan-aturan tersebut sehingga kita pun tidak bebas sama sekali dari campur tangan Allah.

Cuma kita kena yakin dan sabar bahawa kalau Allah nak bagi kita jodoh Dia akan bagi. Tapi Jawapan Dia Buat Ramai Geleng Kepala Jam 620 petang tadi sedang memandu saya sengaja pasang radio Suria FM sebab DJ-nya Sharifah Sahirah dan Tyzo bercakap pasal perlawanan bola sepak JDT dan KLcity malam ini. ORANG YANG YAKIN REZEKI ITU DARI ALLAH TIDAK AKAN PERNAH RISAU PERSAINGAN.

Tetapi kita menentang kekufuran dan kesyirikan di dalam sains dan teknologi. Karenanya saya tidak setuju dengan golongan yang pertama. Semua kerana Allah diri ini sangat rapuhandai aku khilaf tolong ingatkan aku.

Kenderaan yang diguna sering rosak dan meragam. Aku ada usaha juga tapi dah bukan jodoh nak buat macam mana kan. Insyallah saya akan selesaikan secepat mungkin.

Hanya kita sahaja yang miskin minda. Jadi janganlah risau kalau tidak diberikan jodoh. Terima kasih YB Dr Radzi kerana sudi menjenguk kami.

In sha Allah Allah dah tentukan perjalanan hidup kita ini baik2 dah. Safee Di Tanya Satu Soalan Oleh DJ Radio Sharifah Sahirah Apa Dia Akan Buat Jika Berjaya Atau Menang. Didoakan rahmat ALLAH terus memayungi kita semua.

Ramai orang takut akan persaingan. Saya dah umur 30. Kita masih dengan kehidupan kita masing-masing.

Kalau ikutkan saya pun nak popular hingga umur 60 tahun tapi bukan dengan cara yang murah. Sampai waktu di mana kita akan menerima hal yang sama pula dari orang lain. Dan kebiasaan buat rakyat Malaysia yang ingin menunaikan haji mereka akan berdaftar dengan Tabung Haji.

Selagi ianya tidak bersalahan syarak maka hormatilah. Nasihat buat guru baharuJaga komunikasi jaga adab Insya-ALLAH ALLAH permudahkan urusan kita. Ini takdir urusan Allah yang tahu hanya Allah urusan kita adalah menggunakan akal kita sesuai petunjuk kebiasaan dan syariat ucap Buya Yahya.

Sesungguhnya dari Allah kita datang dan sesungguhnya kepada-Nya jua kita kembali Al-Baqarah. Maka rezeki Nabi Musa itu bukanlah Firaun yang buat sendiri tetapi datangnya dari ALlah. Lebih lanjut doa merupakan ibadah yang diperintahkan oleh Allah.

Sebenarnya kontroversi ini seronok tapi biarlah dia datang secara semula jadi bukan buat-buat sebab nak glamour. Jika niatnya benar kerana Allah pasti Allah akan tuntun kepada jalan-Nya. Bukan kerana saya jaga kesihatan untuk kerjaya sukan tetapi kerana saya Muslim.

Saya percaya apabila dijemput Allah akan tanya segala perbuatan saya. Sentiasa melangkah ke hadapan dalam hidup kita. Setelah seseorang melakukan kesalahan terhadap kita kita berhak sama ada memberinya maaf ataupun membiarkannya terus dengan dosa-dosanya itu.

Saya berdoa kepada Allah SWT. Kita masih resah dan mengeluh andai kita tidak dilahirkan sebagai insan kacak dan insan lawa. Dah kalau seorang manusia sudah tidak taat pada Allah kita sudah tidak boleh mentaatinya.

Jika akhirnya kamu tidak bersama dengan orang yang sering kau sebut dalam doamu mungkin kamu akan dibersamakan dengan orang yang diam-diam mendoakanmu. Jika kita sudah niat WAJIB tunaikan jika hajat kita tercapai. Justru merekalah yang tidak berdoa dianggap sombong dan akan mendapatkan balasan neraka kelak.


Pin By Blackflagmetal On Itinta