Tips-tips untuk bercinta hingga ke syurga. Aku Pendosa Juga Ingin ke Syurga Aku terkesan dengan persembahan Dai Hamidah di pertandingan akhir Dai musim ke 3.


Pendosa Mencari Syurga October 2011

Agar satu hari jika ujian itu dtg.

Kerana aku dan kau ingin ke syurga. Aku mahu kita cari DIA. Kamu mungkin akan melupakan orang yang tertawa denganmu Tetapi tidak mungkin melupakan orang yang menangis bersamamu. Aku mahu kau ke syurga bukan neraka.

Aku Ingin Ke Syurga. Penulisan ini hanyalah kerana Allah Kerana RedhaNya adalah kunci kejayaan dunia Gerbang menuju Jannah. Lalu kau jatuhkan aku pula.

Aku mahu kau mencintai-NYA dan Rasul-NYA lebih daripada segala-galanya. Lagilah harta tidak menjamin ke syurga. Kemudian ALLAH menjawab Kau cuma berdusta kau sebenarnya berjuang untuk aku tetapi kau berjuang dan syahid hanya untuk dikenang sebagai wira dan mahu diangkat sebagai hero didalam masyarakat selepas kematianmu.

Suamiku terima kasih aku ucapkan terima kasih kerana kau menyambutku dengan salam mesra dari hatimu terima kasih kerana kau menerimaku dengan kucupan kasih sebening embun pagi. Sudikah kau menjadi Penggerak. Agar aku terus berada di atas jln yg benar.

Kemudian ALLAH menjawab Kau cuma berdusta kau sebenarnya berjuang untuk aku tetapi kau berjuang dan syahid hanya untuk dikenang sebagai wira dan mahu diangkat sebagai hero didalam masyarakat selepas kematianmu. Ini bukan kerana sesiapa Kerana sesiapa bukan ghoyah utama. Kemudian ALLAH menjawab Kau cuma berdusta kau sebenarnya berjuang untuk aku tetapi kau berjuang dan syahid hanya untuk dikenang sebagai wira dan mahu diangkat sebagai hero didalam masyarakat selepas kematianmu.

Kedinginan wuduk terasa membasahi muka. Menampilkan Zul Ariffin membawa watak sebagai Dr. Dan aku tahu kau pun bukanlah laki-laki.

Aku pendosa juga ingin ke Syurga. Bukan juga kerana terpaksa Memaksa itu bukan sifatnya Habibullah. Tarik Aku Ke Syurga.

Agar dapat kuulang baca demi mengingatkan diri sendiri juga bagi mereka yang tidak berkesempatan mengikuti penyampaian Dai Hamidah maka kurakam di laman blog untuk sebuah iktibar. Setelah dibebaskan Anas masih dicari oleh saki baki gengnya yang masih mahu Anas kembali menjadi ketua mereka. Trend sekarang ramai pasangan berkahwin di atas dasar cinta.

Air mataku ada yg menghapuskan. Baginda ialah generasi keenam setelah Nabi Adam as. Dan kita tertawa bersama.

Baginda menangis kerana ingin melihat kamu masuk ke Syurga dan jauh dari azab api Neraka. Aku selalu ingin sahabatku itu tahu yang aku sudah jadikan dia. Dan setiap yang mengucap syahadah pasti inginkan syurgabertemu kekasih Allah dan penciptanya sendiri.

Maka ketika DIA memilihmu untukku Maka saat itu DIA ingin menyempurnakan kekuranganku dgn keberadaanmu. Agar aku tahu mana salah dan buruk lakuku. Dia telah menjalani hukuman penjara selama 7 tahun atas kesalahan merompak.

Jadi niatkan kerana-NYA. Kalau lihat diri akuMemang aku wajar berputus asa sebabrasanya mustahil aku nak kecap nikmat itu. Suamiku ingin aku lukiskan di dinding cinta kita lakaran mahligai yang ingin aku bina.

Ketahuilah aku hanya wanita biasa dengan begitu banyak kekurangan dalam diriku Aku bukanlah wanita sempurna seperti yang mungkin kau harapkan. Kerana aku hanyalah manusia biasa yang sering berbuat khilaf dan dosa. Drama rantaian 28 episod ini diarahkan oleh Malek Rahman bakal menemui penonton di slot Samarinda TV3.

Di kala suka dan duka ku. Drama Tarik Aku Ke Syurga diinspirasikan dari novel Tarik Daku Ke Syurga karya Haitun Kamarazaman. Kau kata nak masuk syurga.

Asar hari ini masih sempat aku jumpa. Sudikah kau menjadi Peneman. Cuba bayangkan Dalam berbillion makhluk Allah yang kafir dia pilih kau untuk berada dalam islam ada dalam keluarga islam.

Aku ingin memohon maaf kerana aku sering membawa kesengsaraan kepada insan lain sehingga menyusahkan kehidupan dan perjuangan insan lain. SINOPSIS KAU LANGIT AKU LAUT. Agar bila aku kelesuan.

Mengatur langkah menuju ke bilik air. Kau jatuh ke tanah aku tertawa. Tetapi aku tahu ALLAH tidak menjadikan semua ini sia sia.

Sememangnya aku akan berusaha semampuku untuk membahagiakanmu kerana walau apa yang berlaku. Aku mahu kita sama-sama jadi yang terbaik pada pandangan-NYA. Biarlah aku membaca merangkak biarlah aku tidak tahu kerana itu membuatkan aku lebih semangat untuk belajar.

Kerana aku mencintaimu ingin sama-sama ke syurga. Nabi Idris AS ialah salah seorang rasul dan nabi yang diutuskan oleh Allah SWT untuk membimbing manusia ke siratul mustaqimNabi Idris merupakan rasul kedua daripada 25 rasul yang wajib diimani oleh umat Islam. Mereka sedang merancang rompakan yang lebih besar.

Pernikahan jua adalah jalan untuk kita melahirkan mujahid mujahidah yang soleh solehah. Sudikah kau menjadi Pembela. Agar aku dapat di ampunkanAku inginamat ingin untuk kesyurgamenemui dan bersama-sama dengan orang yang aku sayang.

Berkatalah oleh dia kepada ALLAH Aku masuk ke dalam syurga kerana aku mati syahid kerana berjuang ke jalanMu ya ALLAH. Tapi aku ingin kau juga mengetahui mengerti bahawa pernikahan jua adalah jalanku untuk ke syurga-Nya. Apabila bersahabat kerana Allah syurga itu mengiringi langkah.

Berkatalah oleh dia kepada ALLAH Aku masuk ke dalam syurga kerana aku mati syahid kerana berjuang ke jalanMu ya ALLAH. Masiih kah kau ingataku tau ko dah pon lupuskan dr ingatan kau itu bg aku aku x kan lupuskan kerana aku akan ingat sampai bila2walaupon dah berpunya dengan orang laincinta monyet or buta nie memang x serius dalam perhubunganp cinta sejatiinsyallahakan ada jalan sampai ke syurga. Dan nama baginda sehingga manusia pertama itu ialah Idris bin Yarid bin Mahlail bin Qainan.

Yang telah pilih kau untuk berada dalam iman dan islam. Zamri dan Nelissa Nizam sebagai Zara. Apabila sahabat menemani syurga itu makin indah.

Jika kita seorang hamba yang taat dan percaya kepada-Nya maka kita mesti percaya bahawa jika kita berkahwin dengan niat kerana Allah maka perkahwinan itu akan Allah dirahmati dengan kasih sayang berpanjangan. Padamu yang ALLAH pilihkan untukku. Antara ciri ciri ahli syurga mereka tak lewatkan solat tau.

Kerana aku mencintai mu ingin bersama-sama ke syurga. Lar jom la ambil wuduk. Aku menangis kau pun menangis.

Aku x pernah membalas ungkapan cintamu kerana aku telah mengukir namamu di hatikukerane bila aku mengukir namemu di pasir pantainamemu akan hilang dibawa arus ombakbile aku tulis namemu di atas kertasaku pastikertas. Kisah Anas seorang bekas ketua gangster. Asar dah masuk ni.

PeRsaHaBAtaN KiTa Hingga kE SyuRga Andai kau ingin bersahabat terimalah dia seadanya. Tak mungkin ku biarkn dirimu terus hanyut dalam keasyikan duniaandai diizinkn ku menghidu haruman firdausi ku tak ingin sendirianku ingin kau di sisi menemaniseiring melangkah menikmati nikmat di syurga. Berkatalah oleh dia kepada ALLAH Aku masuk ke dalam syurga kerana aku mati syahid kerana berjuang ke jalanMu ya ALLAH.

Mungkin itu hakikat yang terpaksa ku terima di dunia kerana kumahu kau terus di sisiku andai ku diizinkan melangkah ke firdausidan mungkin juga tamparan itu yang harus ku terima kerana ku tidak mahu di soal di hapadan hakim yang Maha Besar kerana membiarkan diri mu terus leka diulik. Zarif aku dan kamu bukan hanya berbeza pada rupa tp hati dan perasaan yang sentiasa terpekik-pekik untuk diluahkan pada seoarang teman yang ada pada ilusi dan khayalan sekadar membicarakan apa yang terpendam selama menjadi insan di tanah yang gersang bukan mahukan kawan tp kenalan yang sanggup berkongsi emosi dan perasaan di saat kegelisahan. Kerana dia juga manusia biasa.

Aku mahu kau usaha untuk mujahadah seperti mana aku sedang cuba.


Pejabat Mufti Wilayah Persekutuan Irsyad Al Hadith Siri Ke 442 Sesiapa Yang Bernama Ahmad Dia Akan Masuk Syurga Tanpa Hisab