ALLAH SWT sayang kepada engkau kerana engkau sayang kepada dia kerana ALLAH Riwayat Imam Muslim Di antara adab kita dibolehkan meluahkan perasaan sayang kepada orang lain kepada saudara-saudara Islam kita. Saya sayang awak kerana allah SWT.


Sudahkah Kita Mencintai Kerana Allah

Tetap dia memandang gerak laku naqibah yang mengacau perlahan air milo dalam cawan hijau garang.

Saya sayang dia kerana allah. Dia mungkin tidak sempurna di mata orang lain tetapi disisi saya dia suami yang hebat dan setiap detik saya dapat rasakan kasih sayangnyaDia juga baba hebat di mata anak-anakMaka saya adalah manusia yang kufur nikmat andai tidak saya hargai dia dalam hidup sayaSungguh Allah itu maha adil kerana menarik kasih sayang seorang bapa dari saya. Awak saya sayang awak kerana Allah. Saat teman saya sibukkan diri dengan cinta manusia.

Mungkin saya terleka dengan nikmat cinta yang diberikan Allah sayang saya padanya melebihi sayang saya kepada Allah. Di tepi tasik yang airnya berwarna seiras teh susu. Jadidia memilih untuk pergi supaya saya tidak derhaka kepada kedua ibu bapa saya.

Alhamdulillah setelah semuanya gamekan saya saya bangkit jadi kuat. Selaras dengan jawapan di atas berikut adalah dalil yang memperelokkan hujah tersebut. 100 Sebab Kenapa Saya Cintakan Awak.

Saya balas dengan pujukan dan kasih sayang. Rakan yang menerima diriku seadanya. Bersangka baiklah dengan.

Saya sentiasa berdoa selepas solat saya mohon padaNya Ya Allah aku sayang dia kerana Mu kau jagalah dia dan lidungilah dia setiap masa Amin. Mungkin saya agak tidak sopan bertemu awak sebegini. Email protectedSAYA terima banyak mesej yang memberi semangat namun dalam masa sama banyak juga yang perli ugut dan cakap macam-macamSaya rasa sedih dan buat saya sedar bahawa dunia ini tak seindah yang kita bayangkan ujian datang tapi saya percaya ujian ini hanya satu tujuan sebab Allah sangat sayang pada kita luah Ustaz Ebit Lew.

Saya sayang diri saya. Antara sebab Allah suruh kita tutup aurat adalah BAGI MEMELIHARA KEHORMATAN KITA DAN BAGI MENGELAKKAN BAHAYA FITNAH. Mak dulu ada seorang anak.

Saya harap cinta dan sayang saya untuk awak akan sentiasa dijaga AllahSaya sentiasa berdoa selepas solat saya mohon padaNya Ya Allah aku sayang dia kerana Mu kau jagalah dia dan lindungilah dia setiap masa AminSaya tidak mengharapkan balasan dari awak saya cuma inginkan awak sentiasa bahagia disisi insan. Saya sayang kamu semua kerana Allah. Saya nyatakan kepadanya pemergian arwah untuk selama-lamanya adalah ujian Allah dan Adriana melakarkannya di atas kertas sebagai tanda dia faham apa yang saya katakan.

Adik-adik SMKAKL yang saya sayang kerana ALLAH sekalian 3. Sayang sayang dan sayang D Sayang dia kerana allah D. Saya habiskan masa mencari cinta Allah dan RasulNya.

Sungguh jelas dan tingginya martabat wanita muslim dalam Islam. Dan tak sangka kami bersama Ya allah Alhamdulillah paan baik sgt syukur dapat dia banyak ajar aku bimbing aku and banyak bagi semangat utk teruskan berjihad. Niat pembuat poster ini mungkin baik tetapi sayang caranya tidak kena gaya.

Aku sangat sayang Allah. Saya yakin wallahi jawab lelaki ini. Allah berkata dalam surah al-Qalam ayat 4 Muhammad mempunyai akhlak yang mulia Imam Ghazali menjelaskan berkasih sayang kerana Allah dan menjalin persaudaraan dalam agama Allah adalah nikmat yang luar biasa.

Saya berterima kasih kepadanya kerana allah swt membuka hati saya untuk solat dan membaca al-quran setiap malam setiap doa akan di makbur kan jikalau hati kita ikhlasuntuk taubat berdoa lah selagi berdaya dan solat lah selagi badan kita mampu untuk beribadat. Saya terjumpa poster ini di Facebook. Persahabatan kerana Allah memberi tanpa minta diganti menyokong tanpa minta disanjung memuji tidak kerana budi berkorban tanpa menuntut ganjaran.

Dia pandai bab2 ceramah kat orangdia sendiri ada kala sama jugak. Kemudiansaya berfikir pula bagi pihak diri saya. Mak tahu yang Man juga sangat sayang anak Man tu sama seperti Mak menyanyagi anak mak.

Bukan itu yang saya maksudkan. Berkasih sayang itu perlu tetapi berpada dan kawallah diri. Saya habiskan waktu untuk perkara yang berguna.

Kesian saya tengok si atuk ini yang dibayangkan terkebil-kebil untuk menjawab pertanyaan cucunya. Berukhwah kerana Allah semata-mata. Iinni uhibbuka fillah katakanlah pada mereka Saya sayang kepada awak kerana ALLAH.

Aku mengajak dia duduk di astaka yang ada di tepi tasik itu. Waktu pagi usai menyedut angin pagi nan nyaman. Mungkin situasi ini terjadi kerana si atuk tersebut tidak mempunyai kefahaman yang baik terhadap aqidahnya lantaran daripada sistem pendidikan.

Saya sayang allah. Apa lha dia ni buad terpikir plak pakai cap atas kepala cekak rambut P ntahmacam2 gelagat dia tapi maseh chumil saya. Ya ia satu ayat yang mujarab untuk kalian letak di dalam dada-dada kalian.

Act aku dengan paan dulu kawan je. Baik atau tidak sesuatu perkara itu Allah yang menentukan segalanya dan sudah pastinya pengakhirannya pasti dengan sebab musabab yang baik jua. Walaupun dosaku menggunung Allah tak pernah ambil semua nikmat yang dia beri pada aku.

Aku masih cukup pancaindera aku tak pernah hidup melarat. Saya sayang diri saya Saat teman saya menghabiskan masa sia-sia. Dia juga melukis gambar.

Jadi takkan timbul isu dia milik aku. Allah sayang kita dengan menurunkan ujiannya. Mak gembira kerana dapat juga melihat cucu mak yang dah besar tu.

Saya sayang allah saya cinta allah. Pada waktu dia kecil2 dahulu anak mak ni kemalangan. Ini perbualan aku dan rakanku.

Aku baru hanya berjalan mengejarnya Dia telah mengejarku dengan berlari. Awak saya sayang awak kerana Allah. Isilah hati dan nurani dengan jalan Allah kerana.

Aku rakamkan kembali kisah itu. Dia tahu bukan mudah untuk saya membuat pilihan kerana kedua-duanya amat saya sayangi. Mungkin saya terleka dengan nikmat cinta yang diberikan Allah sayang saya padanya melebihi sayang saya kepada Allah.

Tetapi DOSA yang telah ditarik tidak akan dipulangkan kembali. Dada wardah berdegup kencang detap-detup bunyi jantungnya seakan-akan didengari dari luar jasadnya sendiri. Allah suruh kita tutup aurat tu sebab dia sayang kita tau.

Bicara yang kedengarannya tulus dari hati. Orang-orang yang beriman tidak akan rasa cemburu apabila sahabat menjalin ukhwah dengan sahabat lain. Mak berbangga kerana mak ada anak yang cerdik pandai dan berjaya.

Saya akan hantarkan rombongan meminang ke rumah awak. Saya Sayang Kamu Kerana Allah. Dan saya menyukai awak juga kerana Dia.

Putus kerana ILMUmungkin setakat itu sahaja nak buad macam mana kan. Sebelum saya terus terleka dengan cinta Allah menarik balik nikmat itu. Tidak menyangka lelaki ini tahu siapa yang dia maksudkan.

Beginilah jika awak setuju. Saya harap cinta dan sayang saya untuk awak akan sentiasa dijaga Allah. Tercapainya jalinan kasih sayang kerana Allah tidak lain adalah akhlak yang baik seperti yang ditunjukkan oleh Nabi Muhammad.

Saya ada kecemasansekejap ea. Walau pun dosaku menimbun tapi dia masih membuka pintu taubat seluas-luasnya. Insyaallah jika benar dia jodoh saya satu hari nanti kami akan dipertemukan semula di.

Ada tiga perkara penting berlaku pada hari tersebut baik atau tidak wallahualam. Jagalah ALLAH nescaya ALLAH jaga kamu. Perjalanan hidup yang berliku di hadapan nanti insyaALLAH dapat kalian harungi dengan jayanya dalam bentuk yang ALLAH redha sekiranya kalian jaga ALLAH.

Wardah duduk bersila di depan naqibah. Tika mendengar kutukan dan kejian. Mungkin juga sekarang belum masa yang sesuai untuk saya bercinta.

Apabila ALLAH menurunkan rahmat-NYA iaitu sembuh dari sakit tersebut ALLAH pulangkan kembali 3 perkara yang telah ditarik daripada manusia. Namun semuanya hanya mengharapkan kurniaan Allah jua yang menjadi punca kecintaan dan kasih sayang itu mekar antara satu sama lain.


Bicara Hati Jika Kita Ikhlas Sayangkan Seseorang Letak Facebook